Wood Wood har i år 15-års jubilæum, og det er indtil videre blevet fejret med vellykkede samarbejder med både Asics, Neighborhood og Champion. Som om dette ikke var nok, er det danske mærke nu også klar med et nyt samarbejde med adidas, der bliver introduceret i forbindelse med Copenhagen Fashion Week i næste uge.

Samarbejdet mellem adidas og Wood Wood har taget udgangspunkt i fodbold-apparel, som må siges at være på højeste mode lige nu, takket være især Goscha Rubchinskiy. Dette kommer til udtryk ved en grafisk fodboldtrøje i grå og sort med adidas- og Wood Wood-logo foran og bagpå. På ærmerne er desuden printet Madness og Mayham, hvilket går igen i hele kollektionen, der desuden tæller kasketter, fodboldhalstørklæde og ikke mindst et par tonede, sort/hvide Gazelle-sneakers. Skoene består af en klassisk Gazelle-sål og –ruskindsoverdel og har fået tilføjet detaljer i læder samt ”NØRREBRO” langs de tre ikoniske striber.

Det er langt fra første gang, at Wood Wood samarbejder med adidas – de fleste husker formentlig det danske mærks to fortolkninger af den populære Ultra Boost-silhuet, som i dag er flere tusinde kroner værd på resell-markedet.

Det nye jubilæums-samarbejde mellem Wood Wood og adidas bliver sat til salg d. 10. August ved Rust i København (Guldbergsgade), og resterende pieces bliver gjort tilgængelige den efterfølgende lørdag i Wood Woods egne butikker samt webshop.