Efter at have overstået et vellykket samarbejde med adidas i sidste uge, som nu er udsolgt over alt, er Mastermind Japan klar med endnu et samarbejde – denne gang med Vans.

Japan er kendt for at huse nogle af de absolut mest ikoniske streetwear brands i verden – ét af dem er Mastermind Japan. Med Masaaki Homma i spidsen er Mastermind Japan især kendt for sin brug af sort, dødningehoved-logoet og sin overordnede rene design-tilgang. Det er netop denne æstetik, der igen har fået lov at præge brandets nye samarbejde med Vans, både inkluderer en speciel udgave af VANS Mountain Edition, en hoodie og en kasket.

VANS Mountain Edition fik for nyligt en opblomstring, efter Jerry Lorenzo gjorde den til udgangspunkt for Fear of Gods nye Vans-samarbejde, og nu bliver en igen udsat for opmærksomhed. Modsat Jerry Lorenzo og Fear of God har Mastermind Japan givet den gamle Vans-model et monokromt design med en overdel i læder, hvid sål med Mastermind Japan-branding, hvide snørebånd og en stor lynlås i siden, der bidrager til et luksuriøst udtryk. Derudover har skoen, som sædvanligt, en strap over de yderste snørebånd og Vans-logo på siden.

Hoodien og kasketten er, ligesom skoene, klædt i sorte og hvide farver og designet er meget minimalistisk med branding fra Vans og Mastermind Japan på henholdsvis brystet og det forreste af kasketten.

Mastermind Japan x Vans udkommer ved de japanske forhandlere d. 13. oktober og hos webstores d. 14. oktober – Vi ved endnu ikke, om samarbejdet rammer de europæiske forhandlere, så hold øje med vores Facebook-side, så holer vi dig opdateret.