Det nye, danske brand, Magnafied, med Magnus Carstensen i spidsen, satser på nyfortolket og limited vintagetøj af absolut højeste kaliber.

De militære referencer har længe præget herremoden såvel som kvindemoden med tilbagevendende trends så som camouflage, bomber-jakker og sherling-jakker. Den militære æstetik har noget maskulint, råt og stilet over sig, der gør, at den er svær at komme uden om, og derfor er den også topaktuel i nutidens modebillede.

Det er dog hverken trends eller mode der gør, at det nye, danske tøjbrand, Magnafied satser på den rå, militære stil. Magnus Carstensen og Antonia Bang-Wolff, der har startet Magnafied, lægger vægt på at tøjet er af høj kvalitet og har sjæl – et kriterium de har fået opfyldt i gamle beklædningsgenstande fra overskudslagre rundt omkring i Europa.

Magnafieds sortiment består således af gamle, genoplivede militærjakker, trøjer, skjorter og andet fra bl.a. Østtyskland, England og Finland, som de har vækket til live i hånden med print, broderi og badges. Med sin specielle baggrund er tøjet af en kvalitet, der i dag ellers er vanskelig at få fingre i uden at slå hul på sparegrisen, og de forskellige pieces er alle limited, (nogen er endda 1-of-1’s) hvilket gør tøjet noget helt specielt. Tøjet bliver lavet løbende, og derfor følger Magnafied ikke den typiske modekalender. Generelt identificerer brandet sig heller ikke med noget, der i forvejen eksisterer, men alligevel kan man godt se Magnus Carstensens fortid hos Wood Wood i tøjet, der udover at være råt og stilet også har en elegant, nordisk karakter.

Magnafied kan købes hos danske STØY fra d. 29. april, hvor der holdes in-store release.