Som del af deres SS17-kollektion har Dolce & Gabbana lavet en capsule med cultfilmen, Jurassic Park bestående af en t-shirt og en hoodie.

En af de senere års vigtigste tendenser inden for mode er de flydendee grænser mellem high fashion og streetwear. Hvor streetwear før var noget der hørte til på gaden, og high fashion noget der hørte til på catwalken’en, har brands som Dior, Givenchy, Louis Vuitton, Gucci og Balenciaga haft enorm succes med at nå de nyere generationer ved at bejle til streetwear. Nøgleeksempler på dette er Diors brug af ASAP Rocky som frontfigur, Balenciagas ansættelse af Vetetemens-designeren, Demna Gvasalia og selvfølgelig Louis Vuittons samarbejde med Supreme. Foruden disse store begivenheder har streetwear-pieces som hoodies, oversized t-shirts og sneakers gjort indtog på catwalk’en, og over hele linjen har det været en succes. Eksempelvis har et brand som Gucci fået meget bedre salgstal efter deres nye måde at tænke mode på under Alessandro Michelle, hvilket blandt andet kom til udtryk i deres seneste Pre-Fall 2017 Collection.

Et andet high fashion brand, der ikke just er i sin storhedstid, men som forsøger at gøre disse brands kunsten efter er Dolce & Gabbana. Brandet har lidt stor nedgang med deres lidt forældede approach til at ramme de unge, men nu er der noget, der tyder på, at der er kommet nye boller på suppen. Som en del af deres SS17-kollektion udgiver D&G nemlig både en t-shirt og hoodie med Jurassic Park-logo. En af de største trends inden fra streetwear det forgange år var vintage band-tshirts og merchandise, hvilket hurtigt spredte sig og gjorde andre former for vintage merchandise-referencer populært. Tag eksempelvis Vetements’ Titanic-hoodie. Derfor er det et smart move fra D&G’s side at ramme ind i denne trend, og det bliver spændende at se, om det lykkes dem.